poniedziałek, 19 września 2016

Perełka Dolnego Śląska - Kopalnia koalinu


Gdy dowiedziałam się o dostępności zwiedzenia terenu po byłej kopalni koalinu, glinki białej niezwłocznie poczytałam o niej w necie.
Po obejrzeniu już kilkunastu zdjęc zapragnęłam tam po prostu byc!!!
 Piękna wrześniowa upalna pogoda dodatkowo zachęcała na spędzenie weekendu.
Już następnego dnia w sobotni dzień wyruszyliśmy w trasę i w jedną godzinę dotarliśmy do celu.
 To kopalnia  która znajduje się w okolicy Czernej/Nowogrodźca blisko Bolesławca.

Krajobraz przypominający wydmy, w niektórych miejscach pustynię a troszkę nadmorski klimat.
Ogromne hałdy białego piasku z dwoma zbiornikami wodnymi o zielonkawej barwie wody wywierają niesamowite wrażenie.

Pogoda sprzyjała stąpac boso po miałkim białym jak śnieg suchym piasku (wilgotny barwi na biało).
 Pomoczyliśmy także stopy w strumieniach wody .....

Przygotowałam sporą ilośc zdjęc więc...
Proponuję przed obejrzeniem przygotowac kubek kawy lub herbaty i  spocząc wygodnie....

























 Charakterystyczny klimat tego miejsca upodobany jest przez  fotografów a także Pary Młode.
Odbywają się tu często sesje ślubne (jak widac na ostatnim zdjęciu).


Słońce,piasek, woda...
 Przy błękitnym niebie i temperaturze 30 C odczuwało się wrażenie niczym jak na indonezyjskiej plaży.

Pozdrawiam - Lilla
Ps. wybaczcie jakośc niektórych zdjęc ( nie otworzyła się przesłona).

8 komentarzy:

  1. I kawa i herbata jest (naprawdę). Zdjęcia śliczne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęciami nie jestem do końca zadowolona ale czasami bywa złośliwośc rzeczy martwych.Dobrze, że choc cząstkę kadr mogę pokazac.

      Usuń
  2. Jak pięknie :) Cudowny krajobraz. Nie dziwię się, że tak często wybierany przez fotografów. Rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W realu jest naprawdę ciekawie.To specyficzny klimat na różnego rodzaju sesje fotograficzne.Mam blisko więc taka sesja rodzinna na pewno będzie...

      Usuń
  3. Witaj Lillu! Myślała,że do Ciebie zawitała już zima! Piękne zdjęcia, piękna sceneria. Fantastyczne. Buziaki i pozdrowienia.danka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Danusiu ja to z tych ciepłolubnych jestem...do słoneczka lgnę ale
      rzeczywiście kilka zdjęc kojarzy się z zimową aurą.
      Tam klimat specyficzny, niepowtarzalny...Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  4. Dziekuje za inspiracje, lubie Dolny Slask-na pewno sie tam wybipre. Fajne zdjecia!!Miejsce-niezwykle:)

    OdpowiedzUsuń
  5. To miejsce warto zobaczyc.Polecam.Ciekawostka..
    Niektórzy nazywają tę kopalnię "Polskie Lazurowe Wybrzeże"
    Pozdrawiam z Dolnego Śląska :)))

    OdpowiedzUsuń