środa, 18 listopada 2015

Thonet - Mundus Vienna Austria

Zamarzyło mi się stare krzesło do biurka.
By było lekkie, proste w formie i miało to "coś".
Długo szukałam na starociach aż........
przyciągnął mój wzrok pewien thonet staruszek.

Po dokładnych oględzinach okazało się, że to austriacki oryginał!:)))
Nie zastanawiałam się ani sekundy dłużej nad zakupem jak usłyszałam cenę 5 zł.




Przeszukałam net aby dowiedzec się ile może miec lat mój nabytek.
Pochodzi z okresu 1914 roku, kiedy to marka Mundus działała jeszcze wyłącznie pod swoją marką.
Mam więc w posiadaniu 100 letniego thoneta:)))

Zdecydowanie zachowam go w oryginalnej formie z lekkim odświeżeniem.

 ***


Poniżej krótka informacja dla ciekawych i miłośników starych thonetów:

Etykieta Kohn należy do znanej, austriackiej, rodzinnej manufaktury mebli giętych założonej przez Jacoba Kohna i jego syna Josefa w latach 50-tych XIX w. w Wiedniu. W roku 1914  fabryka Kohn połączyła się z bliźniaczą firmą Mundus AG, tworząc nową spółkę aukcyjną o nawie Mundus -Kohn, której główną siedzibą był Wiedeń a od 1919r. Cieszyn. Zakłady firmy istniały w wielu miastach na terenie obecnych Czech, Austrii i Polski (np.Radomsko), produkując na masową skalę głównie krzesła, stoły, wieszaki i łóżka i oferując co raz to nowsze projekty kompletnego wyposażenia hoteli, kawiarni czy domów prywatnych. W późniejszym okresie skupiono się na produkcji mebli salonowych, zdecydowanie bardziej luksusowych i projektowych. W roku 1922 r. fabryka przeszła w ręce potentata mebli giętych – działającej do dnia dzisiejszego – firmy Thonet.

Pozdrawiam i zapraszam na kolejny post. Będzie metamorfoza.
Lilla

3 komentarze:

  1. Już kiedyś Ci pisałam, że masz niesamowite "oko" do nietuzinkowych przedmiotów. Takie cacko za pięć złoty jest tego kolejnym dowodem. Czekam na metamorfozę. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wandeczko to cacko jest w kiepskim stanie ( zwłaszcza siedzisko ) i drapię się teraz po głowie jak nie zniszczyc tego oryginału.Chcę spróbowac sama....
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne wyzwanie. Pokaż jak go odnowisz.

    OdpowiedzUsuń